ניהול קמפיינים בפייסבוק
פייסבוק מציעה שיטת פרסום משלה: במקום להתמקד במילות מפתח, הפוקוס הוא בגולש עצמו, היסטוריית השימוש שלו בתוך פייסבוק ובתחומים בהם הביע עניין, נתונים דמוגרפיים ואחרים – גילאים, אזור מגורים, תחביבים ועוד ועוד…
המודל הפרסומי של פייסבוק מבוסס בעיקר על עלות הפצה, כלומר כמות הפעמים שפייסבוק תציג את המודעות שלך לגולשים אחרים בפייסבוק (בהתאם לקהל שהוגדר). התמחור אינו קבוע והוא תלוי הגדרות נוספות כמו סוג הקמפיין, כמות אנשים בקהל הפוטנציאלי, סוגי המודעות ועוד..
על מנת לייצר שיווק אפקטיבי בפייסבוק,נדרשת הכרות טובה עם מערכת הפרסום, ידע בניהול קמפיינים, בניית קהל ופילוח אכלוסיות, טרגוט קהל יעד, רימרקטינג (אם רלוונטי), עיצוב מודעות, דפי נחיתה ועוד המון תחומים דיגיטליים ולא דיגיטליים כמו התנהגות צרכנים ועוד. .
גמישות גדולה בתקציב הפרסום
מכירים את זה שביקרתם באתר לחופשה בקאריבים ומאותו הרגע לאן שאתם פונים באינטרנט אתם מקבלים פרסומות ותוכן מקודם המתייחס לחופשות בקאריביים או חופשות בכלל, זה נקרא רימרקטינג גולשים "מסומנים" ברגע שהם מגיעים לאתר האינטרנט שלך או לדף הנחיתה, הסימון הזה עוזר לך לדעת שגולש זה התעניין במידת מה בתוכן האתר שלך ומכאן הוא כבר מוגדר לקוח פוטנציאלי "חם" ובעצם אנו מייצרים לו מודעות מותאמות במיוחד עבורו. זהו אחד מהכלים החזקים ביותר ליצירת יחס המרה גבוה בעולם הקמפיינים בפייסבוק (כנ"ל בגוגל)
פייסבוק זול משמעותית מפרסום בגוגל – שם קליקים מתחילים לרוב מכמה שקלים בודדים
(בתחומים עם תחרות נמוכה) ומגיעים לעשרות שקלים ואף מאות שקלים לקליק בתחומים סופר תחרותיים
ההבדל השיווקי בין גוגל לפייסבוק מבחינה שיווקית היא, שבגוגל מטרגטים מילות חיפוש ובפייסבוק מטרגטים אנשים לפי מאפיינים שונים..
המודל הפרסומי של פייסבוק מבוסס בעיקר על עלות ללחיצה PPC, אך יש סט גדול יותר של פרמטרים המשפיעים על התמחור הבסיסי, בעיקר בגלל שיש מספר גבוה של סוגי מודעות, וגם אפשרויות המיקוד רחבות יותר.
עם הזמן ישנה מגמה של עליית מחירים, בגוגל ובפייסבוק – זה קורה עקב הביקוש הגבוה ומגמת עליה מתמדת של פרסום ושיווק בערוצי פרסום אלו
עלות של קמפיין בפייסבוק נעה מ 300 ש"ח לחודש עד 20,000 ש"ח ויותר, הרבה משתנים ופרמטרים משפיעים על המחיר הסופי, אך יחד עם זאת ניתן להגיד שקליק בפייסבוק נע בין 1.5 ש"ח ל 3 ש"ח.
עלות ניהול קמפיין בפייסבוק יכולה להיות איפשהו בין 15-25% מתקציב הפרסום הכולל , או מחיר FIX של כמה מאות שקלים או כמה אלפי שקלים, תלוי במורכבות הפעילות. יש הבדל במחיר בין ניהול קמפיין דינמי ומורכב לניהול קמפיין הגדלת תפוצה וכדו'